[O1] !! BRAK MOCY - NOTLAUF - ROZWIĄZANIE !!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krispear
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] !! BRAK MOCY - NOTLAUF - ROZWIĄZANIE !!

    Zamieszczone przez Karql
    To nic tylko kupić nową turbine w turbo tecu i jechać na program
    Potem już tylko wprawiać innych kierowców w osłupienie co 1.9 potrafi zrobić na drodze
    mieszek wymieniony, od razu inne spalanie 7,8
  • konradw9
    Drive
    • 2009
    • 68
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] !! BRAK MOCY - NOTLAUF - ROZWIĄZANIE !!

    Witam

    Zakładam osobny temat - dla zainteresowanych - już z rozwiązaniem

    Tyle co się naczytałem i tyle co teorii usłyszałem - a chodzi o:

    >> CZYSZCZENIE TURBINY (200-300zł) <<

    dla błędu (odczyt z VAG`a):

    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-10 - - - Intermittent

    / rozmawiałem naprawdę z mnóstwem ludzi aż trafiłem na mechanika z Prawdziwego zdarzenia. Powiedzał, że w tym przypadku mogą być tylko 2 rzeczy:

    - czyszczenie turbiny
    - zawór N75

    nic innego - no i żaden przepływomierz - jak to najczęściej słyszałem

    Ach! Ważne !! PRZYCZYNA !!

    Zaje***a turbina przez jazdę na niskich obrotach silnika. Po prostu jeżdzić na niższych biegach i tyle.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    Konrad
    konradw9

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #3
      konradw9, jak byś poczytał dokładnie forum to bys to wiedział zanim powiedział Ci to mechanik z prawdziwego zdarzenia
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        turbina gwizda, a kierowca..... jedzie :diabelski_usmiech
        jeździjcie do 3 koła obrotów i będzie git, czasem przegonić do 4-4.5 , wypalić sadzę... i mniej problemów będzie :wink:
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          znam gosci co max do 2tys i następny bieg a pozniej sie dziwią ze ch...we silniki robią :szeroki_usmiech aha dodam ze dieslem sie przeciez jezdzi na niski obrotach :shock:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez konradw9
            - czyszczenie turbiny
            Auto: Octavia 1
            Silnik: 1.9TDI AGR

            A to ciekawe :szeroki_usmiech
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • bzyq
              Ambiente
              • 2009
              • 129

              #7
              Zamieszczone przez Ziomal
              Zamieszczone przez konradw9
              - czyszczenie turbiny
              Auto: Octavia 1
              Silnik: 1.9TDI AGR

              A to ciekawe :szeroki_usmiech
              haha
              Ci, którzy czytają TAK dokładnie forum jak Ty dziękują za te rozwiązania :lol:
              wystarczy 2-3h czytania różnych forów internetowych i wie się nawet jak diagnozować samochody także sorki ale eureki nie odkryłeś :szeroki_usmiech
              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

              Komentarz

              • kmicio
                Ambiente
                • 2008
                • 233

                #8
                Nie. Ja podtrzymam zdziwienie. W AGR VTG? Widziałem ALH - ok zgoda widziałem AGR i nie ma tam zmiennej geometrii. Albo masz ALH albo nie wiem co tam sie porobiło z tą turbiną.
                bzyq rozwiń swą myśl o turbinach, proszę. :shock:
                *1B1B*1.8T*4x4
                *1B1B*1.9T*DSG

                Komentarz

                • bzyq
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 129

                  #9
                  ale co ja mam do rozwijania? po prostu mówię, że użytkownik konradw9 eureki nie odkrył bo o tym, że turbine idzie wyczyścić i wymienić N75 pisze 'prawie' w każdym topicu wpisując w google 'notlauf' a jak człowiek bardziej się zagłębi, "poszpera" w internecie to może nawet się dowiedzieć jak samemu zdiagnozować czy jest to np. przepływomierz czy też nie.. a na dodatek tak jak wspomniał Ziomal i Ty kmicio AGR nie posiada turbo VTG..
                  koniec off'a bo to do niczego nie dąży..
                  a u mnie tak na prawde 'notlaufa' przy błędzie 17965 nie robiły zapieczone kierownice, żaden N75 tylko zaworek zwrotny przy N75, także nie można mówić od razu, że trzeba czyścić ani wymieniać N75 (który wcale nie jest aż taki tani) bo wymienić potrafi każdy głupi każdy przypadek jest inny
                  koniec mojej 'myśli o turbinach'
                  VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                  Komentarz

                  • konradw9
                    Drive
                    • 2009
                    • 68
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    He he
                    Widzę, że duuużo radości wywołałem moim postem.
                    Cieszy mnie To bardzo

                    Szkoda tylko, że ani jeden z Was nie pomógł mi gdy pół roku temu napisałem posta o pomoc. Więcej, spędziłem wieeeele godzin i dużo poczytałem - ale wszędzie są "gdybania" - że to może być "To" albo "To", może też "Tamto" ale nie wykluczamy też "xxx" itd

                    I właśnie dlatego, że spędziłem naprawdę parę dni i jeszcze więcej godzin na forum napisałem WPROST - że POMOGŁO >> MI<< CZYSZCZENIE TURBA!

                    Tak by kolejni zainteresowani nie czytali bzdur i wymieniali przepływomierze.
                    No i Moi Koledzy... - nawet jeśli Ten post jest tylko po prostu kolejnym o NotLauf `ie
                    To przy okazji wyłonił NAJLEPSZYCH z NAJLEPSZYCH - czyli Was...
                    Z przyjemnością uderzę do Was z następnymi problemami...

                    Pozdrawiam
                    konradw9

                    Komentarz

                    • vigo12
                      Classic
                      • 2009
                      • 28

                      #11
                      Zamieszczone przez kmicio
                      Nie. Ja podtrzymam zdziwienie. W AGR VTG? Widziałem ALH - ok zgoda widziałem AGR i nie ma tam zmiennej geometrii. Albo masz ALH albo nie wiem co tam sie porobiło z tą turbiną.
                      bzyq rozwiń swą myśl o turbinach, proszę. :shock:
                      Ja Też mam silnik AGR i jest tam tubina o zmiennej geometrii i koło dwumasowe.Podobno stosują to rozwiązanie od 1998 roku.Miałem podobny problem jak konradw9 tylko u mnie skończyło się to wymianą turbo i zaworu.W mojej skodziance dopiero trzeci mechanik u którego byłem poprawnie zdiagnozował usterkę jadąc samochodem z podpiętym VAG.

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez konradw9
                        Szkoda tylko, że ani jeden z Was nie pomógł mi gdy pół roku temu napisałem posta o pomoc. Więcej, spędziłem wieeeele godzin i dużo poczytałem - ale wszędzie są "gdybania" - że to może być "To" albo "To", może też "Tamto" ale nie wykluczamy też "xxx" itd
                        a czego oczekujesz po forum internetowym, zdalnej naprawy, stuprocentowej diagnozy :?: :!: :shock: :lol:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          #13
                          Niestety, czasami nawet OCP nie jest w stanie zastąpić kumatego mechanika
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Zamieszczone przez vigo12
                            Ja Też mam silnik AGR i jest tam tubina o zmiennej geometrii i koło dwumasowe.
                            dwumas ok, ale VNT to raczej nie. Moze masz ALH?

                            W AGR nie ma co czyscic, tam turbine po prostu sie wymienia jak soki pusci (olej do dolotu) albo wirnik odleci w przestworza.
                            Pewnie Cie super naciagneli na czyszczenie...wajchy od wastegatu Wd-40, breszka i jedziemy...
                            Gdybys przeczytal ale te istotne tematy to wiedzialbys co to bajpas (bypass) i ze jak na bajpasie dalej przeladowanie to wastegate do czyszczenia a jak jest ok to n75 do wymiany. Dotyczy przeladowania w stalej geometrii przy zalozeniu, ze przewody cisnieniowe sa dobrze podlaczone i nie sa dziurawe i sa drozne.
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • Guguś
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1212

                              #15
                              konradw9, już kilka razy pisałem, na żadnym forum nie spotkałem wróżki, ciężko jest wirtualnie określić co z danym autem się dzieje.

                              Możesz wstawić błędy z Vag-a ale każdy z Nas mających pojęcie o vag-u powie Ci, że musi sam podłączyć pod Vaga i sprawdzić po Swojemu.

                              Jednak i Ja sam kilka razy rozłożyłem ręce.
                              __________________________________

                              Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                              Komentarz

                              • radan0
                                Drive
                                • 2010
                                • 81

                                #16
                                ale farmazony ludzie nie ma co się łudzić i wudawać pieniędzy na wyimaginowane zaworki n75 czy przepływki, potem może sobie jeszcze pozmieniajcie przewody bo wam ktoś do łba nakładzie filozofii, a może jeszcze któryś kowal szepnie o zaworze EGR, najlepiej wymieńcie wszystko a i tak na końcu wymienicie turbinę i dopierow wtedy będziecie zadowoleni. Prawdą jest nie od dzisiaj, że jak jeżdzisz skodziną często od 3 tysiaków km. to problemów nie ma. Piszę bo przeszedłem ten problem w pierwszej skodzinie na własnej skórze, wydałem w h...j kasy a i tak skończyło się na turbawce. W drugiej obecnej również miałem notfau-a i co z tego rozjeżdziłem ją po prostu trzeba przypierdolić na gaz. Auto śmiga bez żadnych problemów ma najechane 207000 tyś. i dalej rozpędza się lekko powyżej 190km/h, pozdrawiam wszystkich zapaleńców wymiany wszystkiego

                                Komentarz

                                • ins
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 41

                                  #17
                                  radan0 napisał:

                                  "ale farmazony ludzie nie ma co się łudzić i wudawać pieniędzy na wyimaginowane zaworki n75 czy przepływki, potem może sobie jeszcze pozmieniajcie przewody bo wam ktoś do łba nakładzie filozofii, a może jeszcze któryś kowal szepnie o zaworze EGR, najlepiej wymieńcie wszystko a i tak na końcu wymienicie turbinę i dopierow wtedy będziecie zadowoleni. Prawdą jest nie od dzisiaj, że jak jeżdzisz skodziną często od 3 tysiaków km. to problemów nie ma. Piszę bo przeszedłem ten problem w pierwszej skodzinie na własnej skórze, wydałem w h...j kasy a i tak skończyło się na turbawce. W drugiej obecnej również miałem notfau-a i co z tego rozjeżdziłem ją po prostu trzeba przypierdolić na gaz. Auto śmiga bez żadnych problemów ma najechane 207000 tyś. i dalej rozpędza się lekko powyżej 190km/h, pozdrawiam wszystkich zapaleńców wymiany wszystkiego"
                                  radan0, bez obrazy, ale troche gadasz głupoty :-) ostatnio w diagnozowanym aucie (typowy notlauf) przynajmniej wszystko na to wskazywało.. i już powoli "kolesiowi" zaczynam mówić, że czyszczenie turbo (żeby się przygotował na koszty) na 90% ale do pewności podmienimy jeszcze przepływke. I co się okazało :-) na innej przepływce problem znikł... chociaż po logach widać że łopatki zapieczone i nie nadążają z przestawieniem (lekkie przeładowanie) ale jeszcze notlauf'u nie łapie- "koleś" ma to rozjeździć.
                                  Było by co najmniej głupio gdyby dał turbo do czyszczenia bądź regeneracji, a problem został..

                                  Co nie zmienia faktu że w 90% bądź troszkę więcej zawsze to wina zapieczonych łopatek, ale pozostałe pare procent zostaję na przepływkę, elektrozawór itd. ja staram się zawsze mieć jak najwięcej pewności jak mówie, że to lub to... mimo, że i tak za to nie zapłacę...

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    Temat jest o AGR. Zapieczcie sobie lopatki w AGRze, ktory tych lopatek nie ma! Albo wirnik jest albo go nie ma.
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • ins
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 41

                                      #19
                                      Temat jest o AGR. Zapieczcie sobie lopatki w AGRze, ktory tych lopatek nie ma! Albo wirnik jest albo go nie ma

                                      wypowiadałem się w kontekście postu radan0, a nie tematu. Mój błąd poprawię to :-) <cytowanie selektywne>

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #20
                                        ins, ja wiem, to byla odpowiedz na ostatni post z poprzedniej strony
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        Pracuję...